loading...

شکار لحظات در تاریخ ایران و ایرانی

گوشه هایی از تاریخ ایران و اشخاص مشهور ایران

بازدید : 359
شنبه 30 آبان 1399 زمان : 17:36

ایرانی و ترکیه‌‌‌ای چقدر باهم فرق دارند؟

دیروز یک نفر از دارندگان شبکه تلویزیونی مخالف (یک دوربین گذاشته جلوش ، خودش و خودش و سوبیدی که احتمالا بهش می‌دهند) داشت افاضه می‌کرد که ما (حالا این ما کیه خودش می‌دونه ) بعدا جنازه امام رضا و همه امامزاده‌ها را از خاک در می‌آوریم و می‌فرستیم به وطن‌های خودشان ! چون اینها مرکز خرافات هستند.

من یاد ترکیه افتادم و مردمش و سیاستمدارانش. مانده ام که اینها این همه پرستش وطن و عشق به تر کیه و مردم ترکیه را از کجا بدست آوردند.

اینجا هم همه مردم ترکیه در رفاه نیستند.۲۸ درصد نرخ بیکاری رفته بالا ! خیلی کسب و کارها تعطیل شده! کرونا اومده دولت قانون می‌گذاره که باید در کسب و کارت را تخته کنی ! آن زمان‌ها یعنی سی سال پیش که من از ترکیه برای اولین بار بازدید کردم یک هفته دوام نیاوردم و به ایران گریختم.فقر، تبعیض، جبر پلیس ، رشوه و...در سرتاسر کشور موج می‌زد. رشوه و دلالی و جنس قالب کردن و کلاه برداری دین و آئین‌ بود. ولی همان موقع هم هر ترکیه‌‌‌ای فقط یک کعبه حقیقی داشت و آن ترکیه بود.

ترکیه‌‌‌ای تو اروپا و خارج کار خلاف می‌کرد پول می‌فرستاد به ترکیه برای فامیلش ، دوستش و مردم ترکیه ، الان هم که جزو کشورهای G20n هستند و جزو بیست کشور ثروتمند جهان, همه مردم ترکیه عاشق ترکیه هستند حتی همونی که الان توی زندانه ! ماندم اینها اینهمه غیرت و وطن پرستی را از کجا بدست آوردند.

جنازه لوقا یکی از دوازده حواری مسیح در مسجد فاتح ترکیه دفنه و جنازه دو تن از قدیسان بزرگ مسیحی نیز در همان مسجد در خاک آرمیده است. ایا صوفیا مسجد شده ولی تصویرهای مسیح و مریم مادر او در آن مسجد خودنمایی می‌کند. اما هیچ ترکیه‌‌‌ای نمی‌گوید ما باید جنازه حواری مسیح را در بیاریم بفرستیم وطن خودش! و این تصویرها و نماد‌های مسیحی را محو و نابود کنیم. در حالی که اکثریت مردم ترکیه مسلمانند و مذهبی‌هاشون از مذهبی‌های ایران خیلی با اعتقاد ترند. و در صمن نه از مسیحیت خوششان می‌آید و نه از غربیها!

پسر آیت الله شریعتمداری پریروز مصاحبه می‌کرد و می‌گفت آدزبایجان را باید بدهید به خودمان و ما باید خود مختار بشویم. خوب مردک تکلیف آن همه ترک زبان که تو سر تاسر ایران مشغول کارند چه می‌شود؟ هر کوچه و پس کوچه و خیابان و حتی بیابان ایران که بروی یک نفر آدربایجانی نانوایی داره، خواربار فروشی داره، پزشگه ، مهندسه، دفتر املاک داره، معلمه ، مهندس شهرداریه، سوپر داره ، پلیسه،شهرداره، معاون وزیره وزیره ، نخست وزیره و...حالا خود مختاری هم‌می‌خواهی ؟

اما ترکیه ایها : پرفسور اوگور شاهین و خانمش که دو نفر دانشمند ترکیه‌‌‌ای هستند و تو آلمان زندگی می‌کنند و بنیانگزاران شرکتی هستند که واکسن کرونا را کشف کردند و الان با همکاری فایزر امریکا در حال تو لید انبوه هستند در مصاحبه اخیرش گفته: به ا و لین جایی که واکسن را پس از تایید و آزمایش در جاهای دیگر بفرستیم وطن عزیزمان ترکیه خواهد بود. بابا آفرین به این همه غیرت!

بعد اپوزیسیون و مخالفان که ایر انی اند همش از این دم می‌زنند چرا ترامپ به ایران حمله نظامی‌نکرد؟ ما برگردیم قبرهارا زیر و رو می‌کنیم، حد اقل یک میلین نفر را باید بکشیم، نصف مردم ایران را باید بریزیم توی دریا،و... منهم ماندم اینهاهم این همه عشق به وطن این طوری را از کجا بدست آوردند؟

در ضمن چرا از میان این همه ایرانی ساکن امریکا و اروپا یک نفر واکسن ضد کرونا نساخت ؟ همش حرف می‌زنند. همش در حال انکار تاریخند . همش از شاهنامه دم می‌زنند در حالی که ۹۹.۹۹ در صدشون اصلا شاهنامه نخوندند. از پو ر سینا حرف می‌زنند ولی هیچکدومشون هیچی از فلسفه ابن سینا ، طب ابن سینا چیزی نمی‌دانند. یکی از کتابهای ابن سینا را نخوانده اند. سعدی را نخوانده اند ، حافظ ر ا نخوانده اند. مولوی را نخوانده اند.نطامی‌را نخوانده اند.از میر اث علمی‌و حتی ادبی خیام و این که در یاضییات چه کارهایی کرده و در زمینه فلسفه چه گفته و رباعیات او که درس زندگیست چه مطالبی را شامل می‌شود هیچ اطلاعاتی ندارند. از خیام فقط این را می‌دونند که : خیام اگر زباده مستی خوش باش!

توی یک مجلسی یک آقای جوانی به من ایراد گرفت گفت : حیف از شما که این همه اطلاعات راجع به کتاب تازیان دارید و وقت عزیزتون را برای این چیزها صرف کردید.(منطورش قران بود). ازش پرسیدم مثلا چه کتابهایی را باید می‌خوندم.

پاسخ داد : شاهنامه این سند افتخار و ملیت ما

پرسیدم: شما شاهنامه را خوانده‌‌‌ای ؟

پاسخ داد: بله

پرسیدم : حاضری همین الان پنجاه تا سئوال از شاهنامه از شما بپرسم تا معلوم بشه اصلا شاهنامه نخوانده ای؟

مرد جوان حیران ماند و گفت : مگه شما شاهنامه هم خوانده اید؟ خندیدم و گفتم : اگر شاهنامه نخوانده باشم چطور می‌توانم پنجاه سئوال در باره شاهنامه از تو بپرسم. شما برو اول شاهنامه را بخو‌‌ان‌بعد از شاهنامه حرف بزن!

راستی ما مردمان دو سرزمین همسایه ایران و ترکیه ، ما با سه هزار و پانصد سال سابقه تاریخی مسلم و ترکیه با حدود هفتصد سال سابقه تاسیس چقدر با هم متفاوتیم؟

. یاد حرف آتاتورک می‌افتم که به رضا شاه گفته بود : شما ایرانیها قدر وطن را نمی‌دانید. شما نمی‌دانید که در هر کجا هر که باشید، هر کاره باشید ، هرچه داشته باشید با یک تغییر قانون می‌اندازنتون بیرون و می‌گویند: اینجا وطن شما نیست.

امیر تهرانی

تاریخ علم در ایران : دوره ساسانیان(بخش دوم)
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی